wtorek, 23 lutego 2016

Nerja i Frigliana

Dzisiaj jedziemy "za miasto". A konkretniej - 50 kilometrów na wschód od Malagi, do miejscowości Nerja. Jest to nadmorska miejscowość wypoczynkowa, z tarasem widokowym wysuniętym w morze o dumnej nazwie "Balkon Europy". Niedaleko Nerji znajduje się kompleks jaskiń wapiennych, jeden z większych w Europie (Fundacion Cueva de Nerja)
Przejazd z Malagi do Nerji zajmuje autobusem około 1,5 godziny. Autobus odchodzi z przystanku "Malaga-Puerto" i jest obsługiwany przez firmę Alsa. Przy zakupie biletu należy podać, że chce się dojechać do jaskiń - Nerja-Cuevas.

Jaskinie są imponujące - nie tylko ze względu na rozmiar, ale również na bogactwo form skalnych. Zdjęcia oddają to tylko w pewnym stopniu. W podziemiach spędza się około godziny.

Warto być na miejscu przed 10:00; dostaje się wówczas bon na darmowe śniadanie w restauracji przy zakupie biletu do jaskiń. Poza tym jest dostępnych kilka opcji: zwiedzanie jaskini, zwiedzanie jaskini+przejazd do centrum Nerji specjalnym 'pociągiem'+bilet do muzeum. I tutaj uwaga: nie ma możliwości zakupu biletów oddzielnie na każdą z tych atrakcji. My kupiliśmy zwiedzanie jaskiń i potem chcieliśmy dokupić przejazd do centrum miasta. Nie było to możliwe.
W takiej sytuacji pozostaje autobus rejsowy, albo piesza wycieczka (6 km).

Poszliśmy pieszo ze względu na "most Orłów" - imponującą konstrukcję z XIXw.

W Nerji pokręciliśmy się trochę po centrum, popodziwialiśmy widoki z Balkonu Europy i pojechaliśmy do Frigiliany - 7 kilometrów na północ, 15 minut autobusem.

Frigiliana to miasto - skansen. Całe białe, ukwiecone, ciche i spokojne.

Wieczorem, przedostatnim autobusem wracamy do Malagi